loading...

گردشگری و بومگردی

بازدید : 452
دوشنبه 29 دی 1399 زمان : 15:59

انواع بوم گردی

در این مقاله قصد داریم به انواع بوم گردی را معرفی کنیم . امید آن است که مطالب مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهیم ، پس با چترآتا همراه باشید تا در مورد بوم گردی یا اکوتوریسم و انواع آن بیشتر بخوانید .

بوم گردی یا اکوتوریسم

بوم گردی به گردشگری گفته می‌ شود که به قصد دیدنِ یک منطقه و جاذبه‌های اطراف به سفر می‌رود تا دنیا را کشف کند، طوری که به محیط طبیعی منطقه آسیب نرسد. اغلب این تعریف شامل افرادی می شود که علاقه مند به طبیعت گردی هستند. بوم گردی به معنای علمی آن صرفا مختص به کشور ایران نیست. بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی با ساخت و توسعه خانه های روستایی به دنبال ترویج این مفهوم در بین گردشگران هستند. بوم گرد علاقه مند هست تا در قالب یک سفر طبیعت گردی یک یا چند روزه، زندگی به سبک مردمان بومی را در خانه های خشتی، چوبی، کاهگلی و سنگی تجربه کند. رونق یافتن بوم‌گردی به دهه ۷۰ میلادی برمی‌گردد. در آن دوره تقاضای سفر افزایش یافت و مردم علاقه شدیدی به گردش در طبیعت پیدا کردند. در آن دوره چند سازمان و شرکت شروع به ساماندهی و برنامه‌ریزی تورهایی به سبک اکوتوریسم کردند. سبک سفر بوم گردی ابتدا در کشورهای اروپایی رواج پیدا کرد و بعد از آن در سایر نقاط دنیا گسترش یافت. برای اجاره و رزرو اقامتگاه بوم گردی در سراسر ایران می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

انواع بوم گردی

بوم گردی در شرایط مختلف و با توجه به سلیقه و هدف گردشگر به انواع مختلفی دسته بندی می شود که ما در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

بوم گردی اقلیمی

بوم گردی اقلیمی به معنای گردش و بازدید از محیط زیست با توجه به شرایط آّب و هوایی آن محیط می باشد. توجه داشته باشید که توریست ها و گردشگران دارای علایق و سلایق بسیار مختلفی دارند به طوری که برخی از آنها علاقه مند به شرایط اقلیمی بسیار گرم و خشک، برخی علاقه مند به شرایط اقلیمی سرد و کوهستانی و برخی نیز به شرایط آب و هوایی معتدل هستند. همین سلایق های مختلف سبب شده تا امروزه شاهد برگزاری تورهای بسیار مختلفی از بوم گردی اقلیمی را مشاهده کنیم و گردشگران و توریست ها می توانند با شرکت در یکی از انواع بوم گردی اقلیمی به راحتی از مناطق مورد نظر خود و دست نیافتنی بازدید داشته باشند. گردشگران می توانند با با شرکت در بوم گردی اقلیمی از مناطق بسیار بکر و شرایط اقلیمی فوق العاده برخوردار باشند و بهترین و بی نظیرترین لحظات را در این مناطق تجربه کنند. شما نیز می توانید در اولین فرصت به دست آمده در یکی از برنامه های بوم گردی اقلیمی شرکت نموده و از دورترین و ناشناخته ترین مناطق کشور و جهان بازدید داشته باشید. البته تغییرات اقلیمی و شرایط آّب و هوایی از مهمترین و اساسی ترین رکن های بوم گردی اقلیمی به شمار می آید که بایستی قبل از سفر خود به این موارد توجه لازم را داشته باشید.

اهداف بوم گردی اقلیمی

بوم گردی اقلیمی نیز مانند سایر انواع بوم گردی اهداف بسیار خاص و ویژه ای را دنبال می کند که بی شک هر کدام از این اهداف می تواند سهم بسیار بزرگی را در پیشرفت صنعت توریسم و اشتغال زایی ایفا کند. از مهمترین و بی نظیرترین اهداف بوم گردی اقلیمی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

دنبال کردن تمام گام های توسعه پایدار ، حفظ منابع طبیعی ، فرصت به وجود آمدن شغل برای مردمان محلی ، فرصت آشنا شدن با فرهنگ های بسیار مختلف و حفظ فرهنگ محلی ، کمک به حفظ و محافظ از لایه ی اوزون .

بوم گردی ساحلی

یکی از مهمترین بخش های اکوتوریسم، بوم گردی ساحلی می باشد که در این جنبه از گردشگری، گردشگران و توریست ها می خواهد از مناطق و سواحل دست نخورده و بکر بازدید داشته باشند و با توجه به تمام اهداف بوم گردی یک سفر بسیار هیجان انگیز و منحصر به فردی را تجربه کنند. توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از سواحل در کشور ما و همچنین در کل جهان دچار تخریب و آسیب های بسیار زیادی واقع شده اند که همین امر نیز سبب شده است تا شاهد از بین رفتن صد ها گونه گیاهی و جانوری در بسیاری از مناطق جهان باشیم به همین جهت، مسئولان اجرای بوم گردی سعی بر آن دارند تا علاوه بر استفاده بهینه از سواحل جهان، گام های بزرگی را نیز در جهت حفظ و نگهداری آنها بردارند. در سال های اخیر شاهد رشد بوم گردی ساحلی در بسیاری از کشورهای جهان هستیم که بی شک اگر مسئولان مربوط به صنعت گردشگری نتوانند پیشگیری های لازم را انجام دهند بی شک در کوتاه ترین زمان ممکن تمام سواحل جهان با خطر از بین رفتن مواجه خواهند بود.

بوم گردی ساحلی در ایران

بوم گردی ساحلی هدف خود را مبنی بر حفاظت از محیط زیست و سواحل نهاده است به این شکل که گردشگران و توریست ها بدون رساندن کوچکترین آسیب به دریا و ساحل آن بتوانند از زیبایی های بهره مند شوند. در کشور ما نیز تبلیغات و فرهنگ سازی های بسیار زیادی در حوزه بوم گردی ساحلی صورت گرفته است به طوری که همین فرهنگ سازی ها سبب شده است تا بسیاری از گردشگران و توریست ها علاقه مندی زیادی را برای شرکت در بوم گردی ساحلی از خود نشان دهند. امروزه شما می توانید اقامتگاه های بوم گردی ساحلی بسیار زیادی را در شهرهای بندری مشاهده کنید که در بسیاری از روزهای سال مملو از گردشگران داخلی و خارجی می باشند. مدیریت برنامه ریزی بوم گردی ساحلی نیز سعی بر آن دارد تا با پیاده کردن استراتژی های بسیار صحیح و به جای خود توجه گردشگران را از سراسر کشور و جهان به سوی سواحل بکر و دست نخورده جذب کرده و از پتانسیل های موجود نهایت بهره مندی را داشته باشد. یکی از مهمترین عوامل دیگر که می تواند آسیب جدی را به سواحل وارد کند ساخت و سازهای بی رویه می باشد که سازمان شهرسازی و شهرداری بایستی به این موارد رسیدگی کامل را داشته باشند.

بوم گردی کوهستانی

بوم گردی کوهستان یکی از مهمترین و پرطرفدارترین انواع بوم گردی به شمار می آید که امروزه در سراسر کشورهای جهان مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست های ماجراجو واقع شده است. بوم گردی کوهستان یکی از نزدیک ترین ارتباط ها را با طبیعت و محیط زیست دارد و گردشگرانی که در بوم گردی کوهستان شرکت می کنند می توانند از نزدیک با طبیعت سازگاری لازم را داشته و از نزدیک گونه های مختلف گیاهی و حیوانی را مورد مشاهده قرار دهند. امروزه در سراسر کشورهای جهان شاهد برگزاری انواع بسیار متنوعی از بوم گردی کوهستان هستیم به طوری که شما نیز اگر قصد دارید در بوم گردی کوهستان شرکت کنید می توانید یکی از این تورها را بازدید از بکرترین و ناشناخته ترین کوهستان های جهان رزرو نمایید. در نظر داشته باشید که بوم گردی کوهستان در مقایسه با دیگر انواع بوم گردی نیاز به انرژی بسیار بالا و سلامت جسمانی زیادی می باشد به طوری که گردشگران در بوم گردی کوهستان مجبور خواهند بود تا مسیرهای طولانی را کوهنوردی کرده و با سختی های بسیار زیادی مواجه شوند. بازدید از معروف ترین و باشکوه ترین کوهستان جهان نیز از دیگر مهمترین فعالیت ها در بوم گردی کوهستان به شمار می آید.

اهداف بوم گردی کوهستان

بوم گردی کوهستان در اصل یکی از سخت و حساس ترین وظایف را به عهده دارد چرا که رابطه ی این نوع از بوم گردی با محیط زیست بسیار نزدیک می باشد و به همین جهت نیز مسئولیت های بسیار زیادی را نیز بایستی انجام دهد. از مهمترین و اصلی ترین اهدافی که بوم گردی کوهستان می تواند دنبال کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توسعه پایدار ، آشنای با کوهستان های دور افتاده و دست نیافتنی جهان ، حفظ منابع طبیعی زیست محیطی ، آشنایی با انواع گونه های گیاهی و حیوانی ، آشنایی با فرهنگ های مختلف ، هموار ساختن راه های گوناگون برای بازدید سایر گردشگران از کوهستان ها ، ارائه اطلاعات بسیار جالب و مهم از مناطق بکر کوهستان های مختلف .

بوم گردی جنگلی

بوم گردی در جنگل یکی از جنبه ها و انواع بوم گردی یا اکوتوریسم به شمار می رود که در گردشگران و توریست ها با شرکت در آن سعی بر بازدید از جنگل های بسیار زیبا و بی نظیر کشور خود و جهان را دارند. توجه داشته باشید که جنگل ها از مهمترین سرمایه های ملی یک کشور به شمار می آید و به همین جهت دولت های مختلف حساسیت های بسیار بالایی را برای حفاظت از آن از خود نشان می دهند. بی احتیاطی و عدم توجه به بسیاری از نکات در حین بوم گردی جنگل می توانند سبب نابودی بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری شود و این یعنی برهم زدن تعادل حاکم بر محیط زیست خواهد بود. بوم گردی جنگل نیازی به انرژی بسیار بالا و قدرت جسمانی فوق العاده ندارد و به همین جهت امروزه بسیاری از گردشگران و توریست ها به دنبال شرکت در بوم گردی جنگل هستند تا بتوانند از این طریق از زیباترین جنگل های جهان بازدید داشته باشند. بوم گردی جنگل رابطه تنگاتنگی را با سایر انواع بوم گردی دارد و به همین جهت در داشتن اهداف بسیار مشابه هم می باشند.

اهداف بوم گردی جنگل

بی شک بوم گردی جنگل نیز به دنبال رسیدن به اهدافی مانند سایر اشکال بوم گردی می باشد که از مهمترین اهداف بوم گردی جنگل می توان به مواردی از جمله زیر اشاره داشت:

توسعه پایدار ، حفاظت از محیط زیست ، آشنایی با انواع گونه های گیاهی و جانوری ، آشنایی با بکر ترین سرمایه های ملی در ایران و جهان ، اشتغال زایی و هموار نمودن راه جنگل ها برای بازدید سایر گردشگران .

توجه داشته باشید که اگر شما نیز به دنبال شرکت در بوم گردی جنگل هستید بایستی به تمام اهداف این جنبه از گردشگری توجه ویژه ای را داشته باشید تا بتوانید به راحتی یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید.

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

یکی از مهمترین اشکال بوم گردی، بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می باشد که در سال های اخیر بسیاری از گردشگران علاقه مندی زیادی را برای این شکل از بوم گردی از خود نشان می دهند. توجه داشته باشید که وجود آب های معدنی و گرم در بسیاری از مناطق جهان سبب شده تا بهترین گزینه برای سفر گردشگران به شمار بیاید به همین جهت در کنار هر آب معدنی و چشمه آبگرم بایستی به دنبال یک گروه از گردشگران بوم گردی باشیم. کشف آب های معدنی و آب های گرم در کل جهان می تواند علاوه بر توسعه بوم گردی، راه خوبی برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز باشد. بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم نیز اهداف بسیار خاصی را دنبال می کند که گردشگران علاقه مند در این حوزه بایستی بتوانند این اهداف را درک کرده و با هدفمندی در آن شرکت داشته باشند تا از این طریق بتوانند به راحتی در کنار هم گروهان خود از بکر ترین و دوردست ترین نقاط جهان بازدید داشته باشند.

اهداف بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

از مهمترین اهداف بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می توان به موارد زیر اشاره کرد: دنبال کردن آیتم های توسعه پایدار ، حفظ و محافظت از محیط زیست ، حفظ منابع طبیعی ، درمان بسیاری از بیماری های پوستی ، آشنایی با فرهنگ های جدید ، آشنا شدن با مناطق بکر و دست نخورده .

منبع: مجله چتراتا

انواع بوم گردی

در این مقاله قصد داریم به انواع بوم گردی را معرفی کنیم . امید آن است که مطالب مفیدی در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهیم ، پس با چترآتا همراه باشید تا در مورد بوم گردی یا اکوتوریسم و انواع آن بیشتر بخوانید .

بوم گردی یا اکوتوریسم

بوم گردی به گردشگری گفته می‌ شود که به قصد دیدنِ یک منطقه و جاذبه‌های اطراف به سفر می‌رود تا دنیا را کشف کند، طوری که به محیط طبیعی منطقه آسیب نرسد. اغلب این تعریف شامل افرادی می شود که علاقه مند به طبیعت گردی هستند. بوم گردی به معنای علمی آن صرفا مختص به کشور ایران نیست. بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی با ساخت و توسعه خانه های روستایی به دنبال ترویج این مفهوم در بین گردشگران هستند. بوم گرد علاقه مند هست تا در قالب یک سفر طبیعت گردی یک یا چند روزه، زندگی به سبک مردمان بومی را در خانه های خشتی، چوبی، کاهگلی و سنگی تجربه کند. رونق یافتن بوم‌گردی به دهه ۷۰ میلادی برمی‌گردد. در آن دوره تقاضای سفر افزایش یافت و مردم علاقه شدیدی به گردش در طبیعت پیدا کردند. در آن دوره چند سازمان و شرکت شروع به ساماندهی و برنامه‌ریزی تورهایی به سبک اکوتوریسم کردند. سبک سفر بوم گردی ابتدا در کشورهای اروپایی رواج پیدا کرد و بعد از آن در سایر نقاط دنیا گسترش یافت. برای اجاره و رزرو اقامتگاه بوم گردی در سراسر ایران می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

انواع بوم گردی

بوم گردی در شرایط مختلف و با توجه به سلیقه و هدف گردشگر به انواع مختلفی دسته بندی می شود که ما در اینجا به آنها اشاره می کنیم:

بوم گردی اقلیمی

بوم گردی اقلیمی به معنای گردش و بازدید از محیط زیست با توجه به شرایط آّب و هوایی آن محیط می باشد. توجه داشته باشید که توریست ها و گردشگران دارای علایق و سلایق بسیار مختلفی دارند به طوری که برخی از آنها علاقه مند به شرایط اقلیمی بسیار گرم و خشک، برخی علاقه مند به شرایط اقلیمی سرد و کوهستانی و برخی نیز به شرایط آب و هوایی معتدل هستند. همین سلایق های مختلف سبب شده تا امروزه شاهد برگزاری تورهای بسیار مختلفی از بوم گردی اقلیمی را مشاهده کنیم و گردشگران و توریست ها می توانند با شرکت در یکی از انواع بوم گردی اقلیمی به راحتی از مناطق مورد نظر خود و دست نیافتنی بازدید داشته باشند. گردشگران می توانند با با شرکت در بوم گردی اقلیمی از مناطق بسیار بکر و شرایط اقلیمی فوق العاده برخوردار باشند و بهترین و بی نظیرترین لحظات را در این مناطق تجربه کنند. شما نیز می توانید در اولین فرصت به دست آمده در یکی از برنامه های بوم گردی اقلیمی شرکت نموده و از دورترین و ناشناخته ترین مناطق کشور و جهان بازدید داشته باشید. البته تغییرات اقلیمی و شرایط آّب و هوایی از مهمترین و اساسی ترین رکن های بوم گردی اقلیمی به شمار می آید که بایستی قبل از سفر خود به این موارد توجه لازم را داشته باشید.

اهداف بوم گردی اقلیمی

بوم گردی اقلیمی نیز مانند سایر انواع بوم گردی اهداف بسیار خاص و ویژه ای را دنبال می کند که بی شک هر کدام از این اهداف می تواند سهم بسیار بزرگی را در پیشرفت صنعت توریسم و اشتغال زایی ایفا کند. از مهمترین و بی نظیرترین اهداف بوم گردی اقلیمی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

دنبال کردن تمام گام های توسعه پایدار ، حفظ منابع طبیعی ، فرصت به وجود آمدن شغل برای مردمان محلی ، فرصت آشنا شدن با فرهنگ های بسیار مختلف و حفظ فرهنگ محلی ، کمک به حفظ و محافظ از لایه ی اوزون .

بوم گردی ساحلی

یکی از مهمترین بخش های اکوتوریسم، بوم گردی ساحلی می باشد که در این جنبه از گردشگری، گردشگران و توریست ها می خواهد از مناطق و سواحل دست نخورده و بکر بازدید داشته باشند و با توجه به تمام اهداف بوم گردی یک سفر بسیار هیجان انگیز و منحصر به فردی را تجربه کنند. توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از سواحل در کشور ما و همچنین در کل جهان دچار تخریب و آسیب های بسیار زیادی واقع شده اند که همین امر نیز سبب شده است تا شاهد از بین رفتن صد ها گونه گیاهی و جانوری در بسیاری از مناطق جهان باشیم به همین جهت، مسئولان اجرای بوم گردی سعی بر آن دارند تا علاوه بر استفاده بهینه از سواحل جهان، گام های بزرگی را نیز در جهت حفظ و نگهداری آنها بردارند. در سال های اخیر شاهد رشد بوم گردی ساحلی در بسیاری از کشورهای جهان هستیم که بی شک اگر مسئولان مربوط به صنعت گردشگری نتوانند پیشگیری های لازم را انجام دهند بی شک در کوتاه ترین زمان ممکن تمام سواحل جهان با خطر از بین رفتن مواجه خواهند بود.

بوم گردی ساحلی در ایران

بوم گردی ساحلی هدف خود را مبنی بر حفاظت از محیط زیست و سواحل نهاده است به این شکل که گردشگران و توریست ها بدون رساندن کوچکترین آسیب به دریا و ساحل آن بتوانند از زیبایی های بهره مند شوند. در کشور ما نیز تبلیغات و فرهنگ سازی های بسیار زیادی در حوزه بوم گردی ساحلی صورت گرفته است به طوری که همین فرهنگ سازی ها سبب شده است تا بسیاری از گردشگران و توریست ها علاقه مندی زیادی را برای شرکت در بوم گردی ساحلی از خود نشان دهند. امروزه شما می توانید اقامتگاه های بوم گردی ساحلی بسیار زیادی را در شهرهای بندری مشاهده کنید که در بسیاری از روزهای سال مملو از گردشگران داخلی و خارجی می باشند. مدیریت برنامه ریزی بوم گردی ساحلی نیز سعی بر آن دارد تا با پیاده کردن استراتژی های بسیار صحیح و به جای خود توجه گردشگران را از سراسر کشور و جهان به سوی سواحل بکر و دست نخورده جذب کرده و از پتانسیل های موجود نهایت بهره مندی را داشته باشد. یکی از مهمترین عوامل دیگر که می تواند آسیب جدی را به سواحل وارد کند ساخت و سازهای بی رویه می باشد که سازمان شهرسازی و شهرداری بایستی به این موارد رسیدگی کامل را داشته باشند.

بوم گردی کوهستانی

بوم گردی کوهستان یکی از مهمترین و پرطرفدارترین انواع بوم گردی به شمار می آید که امروزه در سراسر کشورهای جهان مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست های ماجراجو واقع شده است. بوم گردی کوهستان یکی از نزدیک ترین ارتباط ها را با طبیعت و محیط زیست دارد و گردشگرانی که در بوم گردی کوهستان شرکت می کنند می توانند از نزدیک با طبیعت سازگاری لازم را داشته و از نزدیک گونه های مختلف گیاهی و حیوانی را مورد مشاهده قرار دهند. امروزه در سراسر کشورهای جهان شاهد برگزاری انواع بسیار متنوعی از بوم گردی کوهستان هستیم به طوری که شما نیز اگر قصد دارید در بوم گردی کوهستان شرکت کنید می توانید یکی از این تورها را بازدید از بکرترین و ناشناخته ترین کوهستان های جهان رزرو نمایید. در نظر داشته باشید که بوم گردی کوهستان در مقایسه با دیگر انواع بوم گردی نیاز به انرژی بسیار بالا و سلامت جسمانی زیادی می باشد به طوری که گردشگران در بوم گردی کوهستان مجبور خواهند بود تا مسیرهای طولانی را کوهنوردی کرده و با سختی های بسیار زیادی مواجه شوند. بازدید از معروف ترین و باشکوه ترین کوهستان جهان نیز از دیگر مهمترین فعالیت ها در بوم گردی کوهستان به شمار می آید.

اهداف بوم گردی کوهستان

بوم گردی کوهستان در اصل یکی از سخت و حساس ترین وظایف را به عهده دارد چرا که رابطه ی این نوع از بوم گردی با محیط زیست بسیار نزدیک می باشد و به همین جهت نیز مسئولیت های بسیار زیادی را نیز بایستی انجام دهد. از مهمترین و اصلی ترین اهدافی که بوم گردی کوهستان می تواند دنبال کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توسعه پایدار ، آشنای با کوهستان های دور افتاده و دست نیافتنی جهان ، حفظ منابع طبیعی زیست محیطی ، آشنایی با انواع گونه های گیاهی و حیوانی ، آشنایی با فرهنگ های مختلف ، هموار ساختن راه های گوناگون برای بازدید سایر گردشگران از کوهستان ها ، ارائه اطلاعات بسیار جالب و مهم از مناطق بکر کوهستان های مختلف .

بوم گردی جنگلی

بوم گردی در جنگل یکی از جنبه ها و انواع بوم گردی یا اکوتوریسم به شمار می رود که در گردشگران و توریست ها با شرکت در آن سعی بر بازدید از جنگل های بسیار زیبا و بی نظیر کشور خود و جهان را دارند. توجه داشته باشید که جنگل ها از مهمترین سرمایه های ملی یک کشور به شمار می آید و به همین جهت دولت های مختلف حساسیت های بسیار بالایی را برای حفاظت از آن از خود نشان می دهند. بی احتیاطی و عدم توجه به بسیاری از نکات در حین بوم گردی جنگل می توانند سبب نابودی بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری شود و این یعنی برهم زدن تعادل حاکم بر محیط زیست خواهد بود. بوم گردی جنگل نیازی به انرژی بسیار بالا و قدرت جسمانی فوق العاده ندارد و به همین جهت امروزه بسیاری از گردشگران و توریست ها به دنبال شرکت در بوم گردی جنگل هستند تا بتوانند از این طریق از زیباترین جنگل های جهان بازدید داشته باشند. بوم گردی جنگل رابطه تنگاتنگی را با سایر انواع بوم گردی دارد و به همین جهت در داشتن اهداف بسیار مشابه هم می باشند.

اهداف بوم گردی جنگل

بی شک بوم گردی جنگل نیز به دنبال رسیدن به اهدافی مانند سایر اشکال بوم گردی می باشد که از مهمترین اهداف بوم گردی جنگل می توان به مواردی از جمله زیر اشاره داشت:

توسعه پایدار ، حفاظت از محیط زیست ، آشنایی با انواع گونه های گیاهی و جانوری ، آشنایی با بکر ترین سرمایه های ملی در ایران و جهان ، اشتغال زایی و هموار نمودن راه جنگل ها برای بازدید سایر گردشگران .

توجه داشته باشید که اگر شما نیز به دنبال شرکت در بوم گردی جنگل هستید بایستی به تمام اهداف این جنبه از گردشگری توجه ویژه ای را داشته باشید تا بتوانید به راحتی یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید.

بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

یکی از مهمترین اشکال بوم گردی، بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می باشد که در سال های اخیر بسیاری از گردشگران علاقه مندی زیادی را برای این شکل از بوم گردی از خود نشان می دهند. توجه داشته باشید که وجود آب های معدنی و گرم در بسیاری از مناطق جهان سبب شده تا بهترین گزینه برای سفر گردشگران به شمار بیاید به همین جهت در کنار هر آب معدنی و چشمه آبگرم بایستی به دنبال یک گروه از گردشگران بوم گردی باشیم. کشف آب های معدنی و آب های گرم در کل جهان می تواند علاوه بر توسعه بوم گردی، راه خوبی برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز باشد. بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم نیز اهداف بسیار خاصی را دنبال می کند که گردشگران علاقه مند در این حوزه بایستی بتوانند این اهداف را درک کرده و با هدفمندی در آن شرکت داشته باشند تا از این طریق بتوانند به راحتی در کنار هم گروهان خود از بکر ترین و دوردست ترین نقاط جهان بازدید داشته باشند.

اهداف بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم

از مهمترین اهداف بوم گردی آب های معدنی و آب های گرم می توان به موارد زیر اشاره کرد: دنبال کردن آیتم های توسعه پایدار ، حفظ و محافظت از محیط زیست ، حفظ منابع طبیعی ، درمان بسیاری از بیماری های پوستی ، آشنایی با فرهنگ های جدید ، آشنا شدن با مناطق بکر و دست نخورده .

منبع: مجله چتراتا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 133
  • بازدید سال : 3003
  • بازدید کلی : 1001235
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی