loading...

گردشگری و بومگردی

بازدید : 500
سه شنبه 23 دی 1399 زمان : 16:37

مکان های گردشگری رودسر

در این مقاله قصد داریم شما را با مکان های گردشگری شهرستان رودسر آشنا سازیم ، با چترآتا همراه باشید در مورد این مکان ها بیشتر بدانید. برای رزرو و اجاره اقامتگاه در رودسر می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

معرفی شهرستان رودسر

شهرستان رودسر را محدوده ای غنی از نعمت‌های طبیعی مختلف می‌شناسند. کوه و دریا را در کنار هم شاهد خواهید بود؛ درحالی که پوشش گیاهی از جنگل‌‌های هیرکانی، باغات چای و البته مزارع برنج در میان رشته کوه البرز و ساحل رودسر چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند. شهر ساحلی رودسر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز منتهی می‌شود . وسعت این شهرستان و جاذبه‌های طبیعی آن ، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور مبدل کرده است. در تعطیلات و خصوصاً فصل تابستان، سیل عظیمی از گردشگران به این شهر می‌آیند و اغلب سواحل بکر ماسه‌ای آن موجب محبوبیت بیشتر این شهر شده‌است. شهرستان رودسر، سومین شهرستان بزرگ استان زیبای گیلان می‌باشد. این شهرستان به عنوان شرقی‌ترین شهرستان استان، مرزی است میان دو استان شمالی گیلان و مازندران؛ یعنی با عبور از شهر چابکسر واقع در شهرستان رودسر، خود را در شهر تاریخی رامسر خواهید یافت. واژه ی رودسر به معنای کنار رود می‌باشد. زیرا رودهایی همچون پل‌رود ، سیررود، خرارود، خشک رود و دیسام از خلال این شهر گذر می‌کنند. در گذشته شهرستان رودسر را با نام قدیمی هوسم می‌شناختند. شهرستان رودسر از ۴ بخش مرکزی (شهر رودسر)، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد تشکیل شده است. شهرستان رودسر شامل ده دهستان اوشیان، سیاهکل رود، اشکورعلیا، سیارستاق، اشکور سفلی، رحیم آباد، شوییل، بی بالان، ماچیان، چینی‍جان و ۴۰۱ آبادی است. ترکیب کوهستان و دریا منظره چشم نوازی را به شهرستان رودسر هدیه داده‌است. این شهرستان حدود ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی با دریای خزر دارد و همچنین بلند ترین قله گیلان ، سماموس در این شهرستان واقع شده‌است. اقتصاد در رودسر به علت همجواری با دریا و بهره از زمین‌های مناسب، بیشتر بر پایه ماهیگیری و کشاورزی استوار است. در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای چای، برنج و مرکبات محصولات عمده تولیدی شهرستان رودسر هستند. در مناطق ییلاقی و مرتفع شهرستان رودسر، کشت و برداشت محصول فندق و گل گاو زبان رواج دارد.

مکان دیدنی و گردشگری شهرستان رودسر

پارک جنگلی سفید آب

پارک جنگلی سفید آب رحیم آباد یکی از معروف‌ترین جاذبه های طبیعی رودسر و بخشی از جنگل‌های آبخیز رودخانه پلورود (پلرود) است. این پارک جنگلی شامل رودخانه سفیدآب، آبشار های کوچک در مسیر، درخت‌های سر به فلک کشیده و امکانات رفاهی می‌باشد. آب این رودخانه که سرچشمه‌ای از دل زمین است بسیار سرد و زلال بوده و در اکثر ایام سال به اندازه ۹ درجه سانتی گراد خنک است. به این نکته توجه کنید که این پارک جنگلی در فصول بهار و تابستان مناسب سفر و کمپینگ است و در فصول سرد جذابیت قبلش را ندارد. وسعت پارک جنگلی در حدود ۳۹۴۳ هکتار می‌باشد و آب این رودخانه از ارتفعات بالا دست سرچشمه می‌گیرد. رودخانه سفید آب در اصل چشمه‌ای جوشان است که از دل کوه سماموس سرچشمه گرفته و پس از طی مسیری در حدود ۴ کیلومتر به رودخانه پلرود می‌رسد. درواقع منطقه گردشگری و قابل کمپ سفیدآب در همان محل تلاقی چشمه سفید آب با رودخانه پلرود قرار دارد.

قله سماموس ؛ بام استان گیلان

کوه سماموس (در زبان گالشی سُماموز) به عنوان بلندترین قله گیلان و بام گیلان، یکی از جلوه‌های زیبای رودسر است. قله سماموس به ارتفاع ۳۶۸۹ متر مقصد بسیاری از کوهنوردان این مرز و بوم می‌باشد. منطقه سماموس در شمال شرقی چکاد یا قله سماموس واقع است که از چند پارچه آبادی تشکیل شده‌است. در نزدیکی این قله، امامزاده‌ای قرار دارد که به نقل از برخی مورخان بارگاه کارکیا یحیی کیایی از شاهزادگان کیای لاهیجان می‌باشد. کوهنوردان می‌توانند وسایل سفر خود را در آنجا بگذارند و برای صعود به قله آماده شوند . مسیر دسترسی به قله سماموس از میان روستاهای سرسبز و کوه‌های باشکوه منطقه می‌گذرد که فتح آن را به هر طبیعت‌دوستی توصیه می‌کنیم. بر پایه باور عمومی مردم منطقه، روزگاری در کرانه‌ی این کوه‌ها دریای بزرگی بوده‌است که تمام بخش شمالی را پوشانده‌بود. جنس سازندهای زمین‌شاسی خط‌الرأس این رشته‌کوه (مهم ترین واحد تقسیمات سنگ‌شناسی) به دوره‌ی ژوراسیک یا دوره دوم زمین‌شناسی برمی‌گردد. قله سماموس و کوهستان‌های اطراف آن در فصل زمستان پوشیده از برف است که نمای زیبای آن در فصل زمستان از لنگرود تا تنکابن قابل رؤیت است. طبیعت حاشیه کوه سماموس: جنگل‌های شمشاد، راشستان و ارس کوهی، چشمه های آب معدنی نظیر سجیران و درازمالگه، مناطق دیدنی جواهردشت، منطقه شکار ممنوع اشکورات و منطقه سی‌پشت از جمله جلوه‌های کوه سُماموس در شرق گیلان است. این کوه و مناطق اطراف آن را می‌توان به عنوان یک اثر طبیعی دانست. برای صعود به این قله چهار جبهه‌ی اصلی پیش روی شماست. مسیرهای متداول جواهرده و جواهردشت می‌باشند. این قله‌ی جذاب و مرتفع، با تجربه‌ای دل‌انگیز از عبور از روستاهای محلی زیبا ، مردم بومی، کوه‌های باشکوه حاشیه البرز و منظره‌ دریای رودسر و رامسر همراه است.

جواهردشت

جواهردشت رودسر از معروف ترین مناطق دیدنی رودسر است. در این منطقه به دور از هیاهو و در دشتی با منظره‌‌ای تمام نشدنی از تمام روزمرگی‌ها رهایی می‌یابید. از غرق شدن در ابر گرفته یا تماشای بازی اسب‌ها. شاید بتوان اشکورات و منطقه گردشگری جواهردشت را اوج زیبایی رودسر و شرق گیلان دانست . جواهردشت (به گیلکی: جؤردشت) روستایی در شهرستان رودسر و واقع در بخش چابکسر است. این روستا همانطور که از نامش پیداست یک دشت با آب و هوای کوهستانی است و عروس دشت های شرق گیلان شناخته می‌شود. پوشش گیاهی جواهردشت بیشتر گیاهی به نام گیاه میش گوش است که گل آن خواص دارویی دارد. بام استان گیلان یا همان قله سماموس در جبهه جنوبی این منطقه خودنمایی می‌کند. ساده بگویم، این منطقه یکی از مسیرهای صعود به این قله مشهور گیلان است. مردم محلی در ماه‌های خنک سال مثل روزهای بهاری و تابستانی، به کاشت صیفی جات مثل سیب زمینی مشغول می‌شوند و چوپانان به دامداری روی می‌آورند. البته در فصل سرما این منطقه خالی از سکنه است. در روزهایی از سال تجمع ابرها در دامنه‌ی این منطقه به اوج خود می‌رسد و منظره دلنوازی را جلوی چشم می‌آورد؛ طوری که دوست دارید همیشه در این بهشت باشید و از عطر طبیعت و سرزندگی هوا سرمست شوید. در این منطقه اسب ها آزادانه بازی می‌کنند و گوسفندان مشغول چَرا هستند. اگر خوش شانس باشید و هوا صاف و روشن باشد، می‌توانید خطه زیبای دریای خزر در محدوده دریای رودسر را با چشم غیر مسلح ببینید. شما در ارتفاعی بیش از دو کیلومتر هستید و دریای خزر و جلگه شرق گیلان همگی جلوی چشمان شماست. این منطقه ییلاقی، مقصد گردشگران بسیاری است و از مناطق دور و نزدیک به اینجا می‌آیند. البته رسیدن به جواهردشت رودسر ملزم داشتن وسیله نقلیه‌ ای با قدرت بالاست. به همین دلیل غالب مردم منطقه ییلاقی ماشین چیپ قدیمی دارند. راستش را بگویم جواهردشت برای افرادی که اینترنت و آب لوله کشی، بخاری و تلفن می‌خواهند منطقه ایده‌آلی نیست. این منطقه مناسب عاشقان طبیعت است. مردم محلی برای گرمایش از بخاری نفتی و برای آب آشامیدنی از چشمه های اطراف استفاده می‌کنند. به تازگی برق به این منطقه رسیده. مردم محلی و مسافران می توانند برای خرید به بازارچه محلی ورودی منطقه جواهردشت مراجعه کنند. در ابتدای ورودی منطقه چند مغازه شامل خواربارفروشی، قصابی و کافه و قهوه خانه قرار دارد. اگر دلتان می خواهد با دست پر از این منطقه برگردید، می‌توانید علاوه بر یک مموری پر از عکس و فیلم، از مردم محلی شیر و ماست محلی یا رب آلوچه بخرید و گیاهان دارویی و باارزش را از دشت‌های این منطقه بچینید یا از مردم محلی و بازاریان بازارچه خریداری کنید.

سرولات

منطقه سرولات در بخش چابکسر و دهستان اوشیان واقع شده‌است. این روستا تنها ۲۲ کیلومتر از رامسر فاصله دارد اما به دلیل تعلق به چابکسر، از بخش‌های شهرستان رودسر، از جاذبه های طبیعی گیلان محسوب می‌شود. اگر دیدن رودخانه و آب خروشان شما را به وجد می‌آورد، باید بگوییم که این روستا در کنار دو رودخانه آچی رود و رودخانه کورئه قرار دارد . رودخانه پرآب آچی رود از کنار دامنه های سرولات گذر کرده و به ساحل زیبای دریای خزر منتهی می‌گردد. به دلیل شکاف این رود و ایجاد دو جبهه در سمت غرب و شرق، منطقه سرولات واقع در محدوده شرقی رود خودنمایی می‌کند. با قرارگیری بر فراز روستای سرولات، کشتزارها و سقف‌های رنگارنگ ساختمان‌ها و در انتها ساحل دریای خزر منظره‌ای چشمگیر است. این منطقه در اطراف کوه های شاسروس، لیکام و مهران کوه قرار گرفته و باغات پرتقال منطقه زرسر که از مناطق ابتدایی سرولات می‌باشد، از زیبایی های سرولات محسوب می‌گردد. هرچه که می‌گذرد بر تعداد اقامتگاه‌ها و رستوران‌های این منطقه اضافه می‌شود. تا جایی که در فصولی از سال از جمله بهار و تابستان و در هنگام ظهر، شاهد ترافیک سنگینی در مسیر جاده سرولات خواهید بود، تا جایی که برای پارک خودرو ناگزیرید به ۵۰۰ متر دورتر از مقصد خود قانع شوید! پس اگر عاشق مرغ‌های شکم پر، کباب ترش شمال، باقالی قاتوق و میرزا قاسمی هستید و دلتان می‌خواهد این وعده خوشمزه را با منظره‌ای از کوه و جنگل و دریا میل کنید، به رستوران های سرولات سری بزنید و دردسرهای ترافیک گهگاهی این منطقه را پذیرا باشید. از آنجایی که مسیر سرولات از کوه و جنگل می‌گذرد، آرامش طبیعت را در هر زاویه‌ای از این منطقه خواهید یافت و نسیم شبانه ای که رودخانه و دریا با خود به همراه دارند از دلبری‌های این منطقه است.

ساحل بیکران رودسر

شاید بتوان ساحل رودسر را پربازدیدترین جاذبه طبیعی رودسر دانست. سالانه چندین هزار مسافر و بازدیدکننده به سواحل و دریای رودسر وارد می‌شوند و از طبیعت بکر این منطقه لذت می‌برند. این خطه زیبا در ایام تعطیلات امکانات بیشتری دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز مسافرین عزیز باشد. شمال ایران زمین، میزان زیادی از سرسبزی خود را به دریای کاسپین مدیون است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در چندین سال گذشته، ساحلی که اکنون می‌بینم تا حد زیادی در موقعیت فعلی رودسر کنونی در میان خشکی پیشروی داشته و به مروز زمان با عقبنشینی دریای کاسپین، ساحل کنونی در موقعیت فعلی قرار گرفت. دریای رودسر وسعتی در حدود ۱۰ هزارمتر مربع و ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی با شهرستان رودسر دارد. ساحل شهرستان رودسر از شهر رودسر آغاز شده و تا مرز شرقی گیلان ادامه می‌یابد. پربازدیدترین ساحل شهرستان، ساحل شهر رودسر است که به دلیل ویژگی ماسه‌ای خود مرکز والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی می‌باشد. این منطقه از چند جهت از اهمیتی زیادی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های مهم این منطقه، نزدیکی کوه با دریاست که یک منظره چشم‌نواز را ایجاد کرده‌است. این نزدیکی کوه و دریا در ساحل چابکسر بیشتر به چشم می‌خورد.

منبع، مجله چتراتا

مکان های گردشگری رودسر

در این مقاله قصد داریم شما را با مکان های گردشگری شهرستان رودسر آشنا سازیم ، با چترآتا همراه باشید در مورد این مکان ها بیشتر بدانید. برای رزرو و اجاره اقامتگاه در رودسر می‌توانید از طریق سایت چتراتا اقدام نمایید.

معرفی شهرستان رودسر

شهرستان رودسر را محدوده ای غنی از نعمت‌های طبیعی مختلف می‌شناسند. کوه و دریا را در کنار هم شاهد خواهید بود؛ درحالی که پوشش گیاهی از جنگل‌‌های هیرکانی، باغات چای و البته مزارع برنج در میان رشته کوه البرز و ساحل رودسر چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند. شهر ساحلی رودسر از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز منتهی می‌شود . وسعت این شهرستان و جاذبه‌های طبیعی آن ، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور مبدل کرده است. در تعطیلات و خصوصاً فصل تابستان، سیل عظیمی از گردشگران به این شهر می‌آیند و اغلب سواحل بکر ماسه‌ای آن موجب محبوبیت بیشتر این شهر شده‌است. شهرستان رودسر، سومین شهرستان بزرگ استان زیبای گیلان می‌باشد. این شهرستان به عنوان شرقی‌ترین شهرستان استان، مرزی است میان دو استان شمالی گیلان و مازندران؛ یعنی با عبور از شهر چابکسر واقع در شهرستان رودسر، خود را در شهر تاریخی رامسر خواهید یافت. واژه ی رودسر به معنای کنار رود می‌باشد. زیرا رودهایی همچون پل‌رود ، سیررود، خرارود، خشک رود و دیسام از خلال این شهر گذر می‌کنند. در گذشته شهرستان رودسر را با نام قدیمی هوسم می‌شناختند. شهرستان رودسر از ۴ بخش مرکزی (شهر رودسر)، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد تشکیل شده است. شهرستان رودسر شامل ده دهستان اوشیان، سیاهکل رود، اشکورعلیا، سیارستاق، اشکور سفلی، رحیم آباد، شوییل، بی بالان، ماچیان، چینی‍جان و ۴۰۱ آبادی است. ترکیب کوهستان و دریا منظره چشم نوازی را به شهرستان رودسر هدیه داده‌است. این شهرستان حدود ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی با دریای خزر دارد و همچنین بلند ترین قله گیلان ، سماموس در این شهرستان واقع شده‌است. اقتصاد در رودسر به علت همجواری با دریا و بهره از زمین‌های مناسب، بیشتر بر پایه ماهیگیری و کشاورزی استوار است. در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای چای، برنج و مرکبات محصولات عمده تولیدی شهرستان رودسر هستند. در مناطق ییلاقی و مرتفع شهرستان رودسر، کشت و برداشت محصول فندق و گل گاو زبان رواج دارد.

مکان دیدنی و گردشگری شهرستان رودسر

پارک جنگلی سفید آب

پارک جنگلی سفید آب رحیم آباد یکی از معروف‌ترین جاذبه های طبیعی رودسر و بخشی از جنگل‌های آبخیز رودخانه پلورود (پلرود) است. این پارک جنگلی شامل رودخانه سفیدآب، آبشار های کوچک در مسیر، درخت‌های سر به فلک کشیده و امکانات رفاهی می‌باشد. آب این رودخانه که سرچشمه‌ای از دل زمین است بسیار سرد و زلال بوده و در اکثر ایام سال به اندازه ۹ درجه سانتی گراد خنک است. به این نکته توجه کنید که این پارک جنگلی در فصول بهار و تابستان مناسب سفر و کمپینگ است و در فصول سرد جذابیت قبلش را ندارد. وسعت پارک جنگلی در حدود ۳۹۴۳ هکتار می‌باشد و آب این رودخانه از ارتفعات بالا دست سرچشمه می‌گیرد. رودخانه سفید آب در اصل چشمه‌ای جوشان است که از دل کوه سماموس سرچشمه گرفته و پس از طی مسیری در حدود ۴ کیلومتر به رودخانه پلرود می‌رسد. درواقع منطقه گردشگری و قابل کمپ سفیدآب در همان محل تلاقی چشمه سفید آب با رودخانه پلرود قرار دارد.

قله سماموس ؛ بام استان گیلان

کوه سماموس (در زبان گالشی سُماموز) به عنوان بلندترین قله گیلان و بام گیلان، یکی از جلوه‌های زیبای رودسر است. قله سماموس به ارتفاع ۳۶۸۹ متر مقصد بسیاری از کوهنوردان این مرز و بوم می‌باشد. منطقه سماموس در شمال شرقی چکاد یا قله سماموس واقع است که از چند پارچه آبادی تشکیل شده‌است. در نزدیکی این قله، امامزاده‌ای قرار دارد که به نقل از برخی مورخان بارگاه کارکیا یحیی کیایی از شاهزادگان کیای لاهیجان می‌باشد. کوهنوردان می‌توانند وسایل سفر خود را در آنجا بگذارند و برای صعود به قله آماده شوند . مسیر دسترسی به قله سماموس از میان روستاهای سرسبز و کوه‌های باشکوه منطقه می‌گذرد که فتح آن را به هر طبیعت‌دوستی توصیه می‌کنیم. بر پایه باور عمومی مردم منطقه، روزگاری در کرانه‌ی این کوه‌ها دریای بزرگی بوده‌است که تمام بخش شمالی را پوشانده‌بود. جنس سازندهای زمین‌شاسی خط‌الرأس این رشته‌کوه (مهم ترین واحد تقسیمات سنگ‌شناسی) به دوره‌ی ژوراسیک یا دوره دوم زمین‌شناسی برمی‌گردد. قله سماموس و کوهستان‌های اطراف آن در فصل زمستان پوشیده از برف است که نمای زیبای آن در فصل زمستان از لنگرود تا تنکابن قابل رؤیت است. طبیعت حاشیه کوه سماموس: جنگل‌های شمشاد، راشستان و ارس کوهی، چشمه های آب معدنی نظیر سجیران و درازمالگه، مناطق دیدنی جواهردشت، منطقه شکار ممنوع اشکورات و منطقه سی‌پشت از جمله جلوه‌های کوه سُماموس در شرق گیلان است. این کوه و مناطق اطراف آن را می‌توان به عنوان یک اثر طبیعی دانست. برای صعود به این قله چهار جبهه‌ی اصلی پیش روی شماست. مسیرهای متداول جواهرده و جواهردشت می‌باشند. این قله‌ی جذاب و مرتفع، با تجربه‌ای دل‌انگیز از عبور از روستاهای محلی زیبا ، مردم بومی، کوه‌های باشکوه حاشیه البرز و منظره‌ دریای رودسر و رامسر همراه است.

جواهردشت

جواهردشت رودسر از معروف ترین مناطق دیدنی رودسر است. در این منطقه به دور از هیاهو و در دشتی با منظره‌‌ای تمام نشدنی از تمام روزمرگی‌ها رهایی می‌یابید. از غرق شدن در ابر گرفته یا تماشای بازی اسب‌ها. شاید بتوان اشکورات و منطقه گردشگری جواهردشت را اوج زیبایی رودسر و شرق گیلان دانست . جواهردشت (به گیلکی: جؤردشت) روستایی در شهرستان رودسر و واقع در بخش چابکسر است. این روستا همانطور که از نامش پیداست یک دشت با آب و هوای کوهستانی است و عروس دشت های شرق گیلان شناخته می‌شود. پوشش گیاهی جواهردشت بیشتر گیاهی به نام گیاه میش گوش است که گل آن خواص دارویی دارد. بام استان گیلان یا همان قله سماموس در جبهه جنوبی این منطقه خودنمایی می‌کند. ساده بگویم، این منطقه یکی از مسیرهای صعود به این قله مشهور گیلان است. مردم محلی در ماه‌های خنک سال مثل روزهای بهاری و تابستانی، به کاشت صیفی جات مثل سیب زمینی مشغول می‌شوند و چوپانان به دامداری روی می‌آورند. البته در فصل سرما این منطقه خالی از سکنه است. در روزهایی از سال تجمع ابرها در دامنه‌ی این منطقه به اوج خود می‌رسد و منظره دلنوازی را جلوی چشم می‌آورد؛ طوری که دوست دارید همیشه در این بهشت باشید و از عطر طبیعت و سرزندگی هوا سرمست شوید. در این منطقه اسب ها آزادانه بازی می‌کنند و گوسفندان مشغول چَرا هستند. اگر خوش شانس باشید و هوا صاف و روشن باشد، می‌توانید خطه زیبای دریای خزر در محدوده دریای رودسر را با چشم غیر مسلح ببینید. شما در ارتفاعی بیش از دو کیلومتر هستید و دریای خزر و جلگه شرق گیلان همگی جلوی چشمان شماست. این منطقه ییلاقی، مقصد گردشگران بسیاری است و از مناطق دور و نزدیک به اینجا می‌آیند. البته رسیدن به جواهردشت رودسر ملزم داشتن وسیله نقلیه‌ ای با قدرت بالاست. به همین دلیل غالب مردم منطقه ییلاقی ماشین چیپ قدیمی دارند. راستش را بگویم جواهردشت برای افرادی که اینترنت و آب لوله کشی، بخاری و تلفن می‌خواهند منطقه ایده‌آلی نیست. این منطقه مناسب عاشقان طبیعت است. مردم محلی برای گرمایش از بخاری نفتی و برای آب آشامیدنی از چشمه های اطراف استفاده می‌کنند. به تازگی برق به این منطقه رسیده. مردم محلی و مسافران می توانند برای خرید به بازارچه محلی ورودی منطقه جواهردشت مراجعه کنند. در ابتدای ورودی منطقه چند مغازه شامل خواربارفروشی، قصابی و کافه و قهوه خانه قرار دارد. اگر دلتان می خواهد با دست پر از این منطقه برگردید، می‌توانید علاوه بر یک مموری پر از عکس و فیلم، از مردم محلی شیر و ماست محلی یا رب آلوچه بخرید و گیاهان دارویی و باارزش را از دشت‌های این منطقه بچینید یا از مردم محلی و بازاریان بازارچه خریداری کنید.

سرولات

منطقه سرولات در بخش چابکسر و دهستان اوشیان واقع شده‌است. این روستا تنها ۲۲ کیلومتر از رامسر فاصله دارد اما به دلیل تعلق به چابکسر، از بخش‌های شهرستان رودسر، از جاذبه های طبیعی گیلان محسوب می‌شود. اگر دیدن رودخانه و آب خروشان شما را به وجد می‌آورد، باید بگوییم که این روستا در کنار دو رودخانه آچی رود و رودخانه کورئه قرار دارد . رودخانه پرآب آچی رود از کنار دامنه های سرولات گذر کرده و به ساحل زیبای دریای خزر منتهی می‌گردد. به دلیل شکاف این رود و ایجاد دو جبهه در سمت غرب و شرق، منطقه سرولات واقع در محدوده شرقی رود خودنمایی می‌کند. با قرارگیری بر فراز روستای سرولات، کشتزارها و سقف‌های رنگارنگ ساختمان‌ها و در انتها ساحل دریای خزر منظره‌ای چشمگیر است. این منطقه در اطراف کوه های شاسروس، لیکام و مهران کوه قرار گرفته و باغات پرتقال منطقه زرسر که از مناطق ابتدایی سرولات می‌باشد، از زیبایی های سرولات محسوب می‌گردد. هرچه که می‌گذرد بر تعداد اقامتگاه‌ها و رستوران‌های این منطقه اضافه می‌شود. تا جایی که در فصولی از سال از جمله بهار و تابستان و در هنگام ظهر، شاهد ترافیک سنگینی در مسیر جاده سرولات خواهید بود، تا جایی که برای پارک خودرو ناگزیرید به ۵۰۰ متر دورتر از مقصد خود قانع شوید! پس اگر عاشق مرغ‌های شکم پر، کباب ترش شمال، باقالی قاتوق و میرزا قاسمی هستید و دلتان می‌خواهد این وعده خوشمزه را با منظره‌ای از کوه و جنگل و دریا میل کنید، به رستوران های سرولات سری بزنید و دردسرهای ترافیک گهگاهی این منطقه را پذیرا باشید. از آنجایی که مسیر سرولات از کوه و جنگل می‌گذرد، آرامش طبیعت را در هر زاویه‌ای از این منطقه خواهید یافت و نسیم شبانه ای که رودخانه و دریا با خود به همراه دارند از دلبری‌های این منطقه است.

ساحل بیکران رودسر

شاید بتوان ساحل رودسر را پربازدیدترین جاذبه طبیعی رودسر دانست. سالانه چندین هزار مسافر و بازدیدکننده به سواحل و دریای رودسر وارد می‌شوند و از طبیعت بکر این منطقه لذت می‌برند. این خطه زیبا در ایام تعطیلات امکانات بیشتری دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز مسافرین عزیز باشد. شمال ایران زمین، میزان زیادی از سرسبزی خود را به دریای کاسپین مدیون است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در چندین سال گذشته، ساحلی که اکنون می‌بینم تا حد زیادی در موقعیت فعلی رودسر کنونی در میان خشکی پیشروی داشته و به مروز زمان با عقبنشینی دریای کاسپین، ساحل کنونی در موقعیت فعلی قرار گرفت. دریای رودسر وسعتی در حدود ۱۰ هزارمتر مربع و ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی با شهرستان رودسر دارد. ساحل شهرستان رودسر از شهر رودسر آغاز شده و تا مرز شرقی گیلان ادامه می‌یابد. پربازدیدترین ساحل شهرستان، ساحل شهر رودسر است که به دلیل ویژگی ماسه‌ای خود مرکز والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی می‌باشد. این منطقه از چند جهت از اهمیتی زیادی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های مهم این منطقه، نزدیکی کوه با دریاست که یک منظره چشم‌نواز را ایجاد کرده‌است. این نزدیکی کوه و دریا در ساحل چابکسر بیشتر به چشم می‌خورد.

منبع، مجله چتراتا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 221
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 90
  • بازدید سال : 2960
  • بازدید کلی : 1001192
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی